VvE Beheer
Wat is onze taak?
Als VvE-beheerder ontzorgen wij u als lid. Wij nemen het beheer van uw VvE-bestuur over en dragen verantwoording voor het beheer van uw gezamenlijk vastgoed.
Hoe wij dat doen?
Samen met u wordt bepaalt wat onze taken als beheerder inhouden. Taken staan namelijk niet in uw splitsingsakte vermeld, maar deze komen wij samen overeen.
Vaak is onze taak het doen van de VvE-administratie, het regelen van de financiën van de VvE en de incasso en servicekosten en verzekeringen. Dit noemen wij financieel beheer. Het regelen van onderhoud valt onder de noemer technisch beheer. Vaak is dit het ondergeschoven kindje waar regelmatig door te laat of slecht onderhoud u als VvE-eigenaar voor hoge kosten komt te staan. Samen stellen wij met u een plan van aanpak op.
Wat zijn onze voordelen?
Wij bieden u als VvE-lid de volgende voordelen:
- Ontzorging: Wij nemen de taken van uw VvE-bestuur over, zodat u zich kunt concentreren op andere zaken.
- Kwaliteit: Wij werken met ervaren professionals die zorgen voor een hoge kwaliteit van het VvE-beheer.
- Betrouwbaarheid: Wij zijn een betrouwbare partner die ons inzet voor de belangen van onze VvE-leden.
- Transparantie: Wij werken transparant en informeren u regelmatig over het VvE-beheer.
Wil je meer weten?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Administratief
De leden administratie;
Wij houden bij wie er binnen de VvE lid is.
Wij innen de servicekosten.
Wij signaleren achterstallige betalingen en nemen zo nodig incassoregelingen.
Wij verstrekken gegevens bij een eigendomsoverdracht aan de notaris.
Wij verzorgen het welkom pakket aan nieuwe leden.
De financiële administratie;
Wij controleren en accorderen facturen en zo nodig verrichten wij betalingen.
Wij controleren en administreren de VvE bankrekening.
Wij beheren en registreren uw financiële reserves.
Wij zorgen dat de Jaarstukken worden opgesteld inclusief de balans en exploitatierekening.
Wij stellen een begroting samen en waarschuwen u voor overschrijdingen.
De technische zijde
Uit ervaring weten we dat iedereen zelf wel iets kan repareren of herstellen en wordt dat te moeilijk dan is er altijd wel een helpende buur, vriend of familielid voorhanden. Maar met grote werken moet er toch een aannemer, dakdekker, schilder of installateur aan te pas komen.
De nul meting;
Voor aanvang van het beheren van uw vastgoed dienen wij dit eerst grondig te inspecteren, registreren en inventariseren. Wat vergt onderhoud en wat kan ziet er nog goed uit. Wij rapporteren dit aan u en koppelen hieraan een meerjaren onderhoudsplanning (MJOP). U weet waar u de komende 15 jaren aan toe bent. U kunt als VvE hiervoor reserveren en komt niet voor onverwachte verrassingen te staan. In overleg met u stellen wij een termijn op voor een update van de MJOP.
Bij uit te voeren werkzaamheden helpen wij u door eventueel met u een werkomschrijving of bestek op te stellen. Daarna nodigen wij een drietal uitvoerende partijen uit en zorgen dat we appels met appels kunnen vergelijken en kijken naar de juiste prijs prijskwaliteit verhouding.
Contracten
Of het nu gaat om een schoonmaakcontract, een lift contract over een aannemersovereenkomst wij zijn een onafhankelijk bedrijf en in overleg worden contracten en/of overeenkomsten afgesloten.
Wij als beheerder houden toezicht op een goede uitvoering en informeren u wanneer werkzaamheden of onderhoudswerkzaamheden plaats gaan vindt.
Extra diensten
Duvama bied u ook extra diensten aan als VvE Beheerder, zo helpen wij u graag met eventuele subsidie aanvragen. Of leveren wij energiebesparende maatwerkadviezen zowel voor de VvE als individueel.
Onze service 24 uur per dag 7 dagen per week
Lekkages, koude klachten, inbraken, defecte lampen en andere defecten kondigen zich nooit aan en komen altijd ongelegen. Onze technische afdeling is daarom ook 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar voor calamiteiten.
Meer weten? bel gerust naar 055 7850697 en vraag naar Albert Kolk.